Een review schrijven

En dan nu voor iets heel anders dan het gebruikelijke thema op deze site: Reviews schrijven! Ik doe het al een jaar of 20 en ben er inmiddels redelijk bedreven in. Graag neem ik je mee in hoe ik tot mijn oordelen kom. Wat voor mij reden is tot overwegend positieve reviews. En hoe ik internet een beetje een leuke plek houd op die manier.

Je vindt mijn reviews letterlijk overal op internet. In Google bijvoorbeeld. Daar ben ik Localguide Level 7. Maar ook bij Tweakers.net ga ik jaren terug in het schrijven van kortere of langere verhalen die bijdragen aan het oordeel van anderen online. Voor aankopen. En voor het steunen van goede ondernemingen en services. Ik zal eerst de scorepunten uiteen zetten en vervolgens komen met een voorlopige, maar waarheidsgetrouwe review over Voordeelvanger.nl

A: De oppervlakkige Puntjes waar ik op let als eerst

  1. Hoe ziet de site eruit?
    1. Stukje smaak
    2. Hoe duidelijk is de informatie?
    3. Wat wordt er werkelijk toegevoegd?
  2. Hoe navigeert de site?
  3. Hoe betrouwbaar oogt de site?
    1. Klopt het certificaat?
    2. Kloppen referenties?
    3. Kan ik contact opnemen met iemand en hoe?

B: Dan is er het diepgaande aspect, de klantervaring in deze

  1. Zijn aanbiedingen betrouwbaar in de uitvoering?
  2. Zijn betrouwbare betaalmiddelen gekoppeld?
  3. Staan logo’s van bekende branche vertegenwoordigers vermeld?
  4. Kan ik met mijn gewenste betaaloptie ook daadwerkelijk betalen?
  5. Hoe snel is de verzending?
  6. Word ik op de hoogte gehouden van verzending?
  7. Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben?
  8. Hoe is de support ervaring?
  9. Voldoet het product uiteindelijk aan de verwachtingen?
  10. Hoe snel is het totale proces inclusief eventuele follow up van support.

Nu ik dit allemaal letterlijk uitschrijf wat alle factoren zijn kon Voordeelvanger er nog wel eens beter uit komen dan ik zojuist in mijn hoofd had want ik scoor vanaf 100% en dan per punt, een arbitrair aantal punten aftrek en vertaal dit naar het beoordelingssysteem naar keuze. Daarmee bedoel ik: Alles wat me Niet is opgevallen, reken ik gewoon goed. Dus als alles gewoon naar wens en verwachting was en er helemaal niets aan te merken viel, dan scoort iets 100% of 10 punten of 5 sterren wat dan ook maar het systeem van beoordeling is. En schrijf ik een korte krachtige tekst waarom ik zo blij ben. Dit vinden mensen altijd fijner om te lezen dan al dat gemekker en gehaat op internet.

Wees nou zelf eerlijk: Heb jij wat aan Anoniempje148939 die vindt dat Bol.com een totale faalzaak is want zijn voorbinddildo werd bij de buren geleverd?! Nou dan, heb je helemaal niks aan dat soort gasten. Ik review dus altijd met mijn echte, volledige naam. En beoordeel alleen aspecten waar de partij die ik beoordeel ook werkelijk wat aan kan doen. Dus terug naar mijn review die ik in dit blog ga schrijven.

Onder kopje A ga ik nu puntsgewijs beoordelen dan kom ik tegen:

  1. Algeheel kleuterachtig, lelijk en schreeuwend is mijn eerste indruk van Voordeelvanger -15%
    1. Ik bouw zelf websites, dus ik verbeeld mij hoe ik dit allemaal wat minder had laten schreeuwen en irritant had laten zijn -5%
    2. Zeer duidelijke informatie tot in het overvloedige echter wat betreft de prijzen en aanbiedingen lijkt het. De aftelcounter blijkt compleet gelul. Slaat nergens op en start gewoon opnieuw telkens. -10%
    3. Niet zoveel, het is een dertien in een dozijn dozenschuiver lijkt het, kun je het nog zo schreeuwend willen verkopen, uiteindelijk is het een winkeltje en winkeltjes kunnen over het algemeen mooier beter en betrouwbaarder. -5%
  2. Heel goed. De navigatie is ondanks de lelijke site, heel duidelijk en stuurt je niet in loopings of door doolhoven. Hier is duidelijk over nagedacht. Geen aftrek dus.
  3. Het oogt een beetje betrouwbaar. Maar iets schreeuwt ook tegelijk met alle aanbiedingen dat het een scam zou kunnen zijn. Is mijn mening althans -5%
    1. Certificaat klopt helemaal
    2. Ja, de aangeboden producten, afbeeldingen en logo’s zijn allemaal wel op orde
    3. Ja, er is een ingebouwde terugstuur mogelijkheid, een veel gestelde vragen en een contact mogelijkheid via
      e-mail en whatsapp.

Nou gaan we even plussen en minnen hier op 3 onderdelen scoort A gemiddeld en gewogen ongeveer 60%. Dit is verder geen hogere wiskunde. Er zit geen bizar plan achter. Mijn beoordeling voor A is een genade zesje. Dat wil zeggen ik ben nog net geneigd hier een aankoop te doen, maar een favoriete ervaring is het tot nu toe niet bepaald. Vertaald naar sterren totaal 3 uit 5 sterren dus voor A.

Dan onderdeel B, want ze mogen me wat gaan verkopen. Ik ga voor de Corona Sneltesten. Ik laat dit product verder buiten beschouwing omdat ik het terugstuur uiteindelijk en ongeopend. Dus het blijft steeds over de winkelervaring gaan.

  1. Ja en Nee, ja er wordt verkocht wat men toont op afbeeldingen de prijs lijkt echter uit de lucht gegrepen -10%
  2. Ja vrijwel allemaal, geen aftrek
  3. Ja, Paypal, Visa, en nog wat dingen zag ik die betrouwbare indruk wekken. Dit wordt actief nagejaagd namelijk door de aanbieders van dergelijke logo’s dat er geen misbruik van gemaakt wordt. Dus dit is okay.
  4. Zeer zeker. Ik koos PayPal vanwege de extra aankoopbescherming en dit ging vlekkeloos
  5. Precies okay. Zelfs iets sneller dan er op de site werd vermeld. Via DHL. Ook hier geen aftrek of klachten.
  6. Heel goed, ik krijg mail van tijd tot levering en track & trace, DHL biedt goede opties voor alternatieve levering.
  7. Een retourformulier invullen wat ik uiteindelijk ook doe.
  8. Okayish. Niet supervlot. Ik wacht momenteel nog steeds op de afhandeling namelijk. De beste shops reageren binnen enkele minuten of uren uiterlijk. -10%
  9. Nee. Het geschetste prijspeil is onjuist. Er wordt gewag gemaakt van een megavoordelige deal en dit blijkt totale onzin te zijn. Ik voel mij genaaid. En dit is de reden dat ik ga terugsturen. Blijkt dat ik bij de lokale supermarkt nog eens 50% voordeliger uit ben voor exact hetzelfde product. Dit is een flinke overtreding -20%
  10. Dat weet ik nog niet precies, ik wacht momenteel op mail van ze, maar het lijkt er op dat dat niet zo heel rap is. En ik moet betalen voor het terugzenden wat mij dan uiteindelijk 5,49 moet kosten. Dat is dus verlies dat ik maak op iets wat ik niet gebruikt heb. Heel jammer. Ook een dikke overtreding. -20%

Overal Goedkoper !

Nou gaan we hier die aftrek plussen kom ik op 10+10+20+20= 60% aftrek ofwel nog maar 40% over en dat is een dikke onvoldoende. Dat betekent nog slechts 1 ding voor het eindoordeel. Hierbij maak ik een gemiddelde van A en B. En dat is dus 60+40/2 = Precies een 50% ofwel een onvoldoende ofwel een 5 op de 10 puntenschaal. Of 2 sterren uit de 5. Soms plus ik de 50% nog naar 3 sterren als er iets toch aanleiding toe geeft. Maar reken voor nu op 2 sterren.

Eindoordeel

Ik kom niet meer terug bij deze zaak. Sorry, ik heb je nu voor 100 euro feedback gegeven op een site die het mij eigenlijk niet waard is, doe er je voordeel mee, en laat me verder met rust. Overigens, 1 ding over de email: Die is makkelijk af te melden zoals het hoort, dat is dan wel weer okay.

Zo maak je je grieven kenbaar zonder te schelden.

Ben je na dit veel te lange verhaal nu helemaal negatief geworden, lees dan hier mijn review van de Kaakchirurg op ZorgkaartNederland. Die scoort beduidend beter. Is ook een service en geen aankoop. Dus zou een ander lijstje met criteria vertegenwoordigen.

Het hele verhaal vind je hierrrr…

En dat wou ik dus even uitleggen. En feedback is niet vanzelfsprekend hè. Zoals ik op Windesheim leerde: is feedback een cadeautje.

UPDATE: Zojuist heb ik melding gemaakt bij de Reclame Code Commissie van dit voorval.

UPDATE2: Klacht geëscaleerd naar adverterende partij, EuroClix (affiliate link)

UPDATE3: Zojuist heb ik dit geëscaleerd naar Paypal als geschil op de transactie.

Burn!

UPDATE4: Het blijkt dat Voordeelvanger weldegelijk binnen redelijke tijd gereageerd heeft op mijn retourneerverzoek, alleen ze hebben hun mailservice niet goed geconfigureerd waardoor de mail automatisch in SPAM belandt. Voor de volledigheid hier de reactie.

Update 5: Wel wel wel, de wonderen zijn de wereld niet uit. Nathalie van VoordeelVanger heeft persoonlijk nog gereageerd op mijn e-mail die hierboven staat en biedt aan dat ik een foto maak van de originele ongeopende verpakking. Wat ik uiteraard gedaan heb. En als zij die goedkeurt, mag ik het bij hoge uitzondering Tóch terugsturen. Dat lijkt dan toch op hele goede afhandeling. En dus, als het doorgaat ook een upgrade van 2 naar 3 sterren.

Update 6: Het blijkt dat Voordeelvanger de retour accepteert en mij mijn geld teruggeeft… Hartstikke mooi!

Nette berichtgeving

Laatste update: En jawel het eindoordeel voor de totale afhandeling is 3 sterren, dit heeft mij wel 7,15 verzendkosten gekost, maar het is maar zo. In ieder geval het aankoopbedrag terug.

Nou dat is weer een meevaller.

Link

Koop wat leuks voor jezelf of een ander bij Art by Daan Handgemaakte Sieraden

Categories: Infotainment

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.