Internetboefjes: Ziggo Upgrade

Beste [Bewindvoerder],

Ik heb gesproken met Ziggo Customer Care. Het was allemaal een heel lastig verhaal: in ieder geval kan ik als vaste klant sinds 1997 ongeveer gewoon lekker een ei bakken qua korting op een nieuw jaarcontract (binding), want die 6 maanden korting geldt niet voor mijn pakket 🙁

Ze willen eerst beweren dat ik Verplicht TV MAX erbij moest nemen. Maar die vlieger gaat niet op. Ik heb zelf even wat knopjes ingedrukt. En kreeg de hier vermelde prijs in beeld:

Aanbieding Ziggo

Nadat ik Customer Care even had geïnformeerd over mijn TV-allergie, bleek dit ook inderdaad wel te kunnen zo zonder dat ik verplicht werd TV Max te nemen. Ik vond het al een vreemde gang van zaken, want Customer Care kwam op 82,50 voor hetzelfde. Maar dat was dus even niet de bedoeling nee.

Ondertussen op het front van NRC kan ik berichten: 

Abonnement NRC

Dus dan zou het goed moeten komen qua maandlasten weer per 26 juli, want NRC kost momenteel 10,83. Sterker nog per 26 juli zouden de 2 wijzigingen elkaar zo opheffen en nog 83 cent goedkoper zijn. 
Dan nog een stukje over de Zin en de Onzin van een dergelijke internet pijp:Voor 99% van jouw klanten is Internet Start van Ziggo ruim voldoende. Je kunt er mee Netflixen, Teams vergaderen, beetje downloaden en je foto’s opslaan online – en als je geduld hebt, is dat prima te doen allemaal voor de gemiddelde consument.

Echter! Ik behoor tot de 1% die zijn Ziggo verbinding zowat zakelijk benut. Dat wil zeggen, niet zo zeer het Downloaden (1000Mbps) maar juist het Versturen (50Mbps bij dit pakket) is voor mij van bijzonder belang. Ik doe dit als klusje voor mensen namelijk, grote hoeveelheden videobestanden en backups opslaan bij Google en Youtube. 

Als er ooit een glasvezel verbinding beschikbaar mocht komen, zou ik meteen Ziggo bedanken en gaan voor een zogenaamde synchrone ‘100/100’-verbinding. Dat is 90% langzamer downloaden en 2x zo snel uploaden en vaak nog voor maar 40 euro ongeveer. Echter, dat is nu nog niet het geval in mijn wijk in Zutphen. En dat heeft alles te maken met dat internetboefjes stiekem de markt verdeeld hebben (oligopoly, of momenteel zelfs in mijn wijk een Duopoli: KPN-lijn of Ziggo-lijn. En de KPN-lijn is brak, kan ik niets mee.)

Dus wat we kunnen doen laat ik aan jou over. Het mag wat mij betreft vandaag nog op de mail naar Ziggo, en die 4x een tientje extra maandlasten voor April, Mei, Juni en Juli – accepteer ik dan wel. Alleen natuurlijk is dat aan nog jou. Als jij het een beter plan vindt om te wachten tot 26 juli, mag dat ook.. Ik heb geleerd inmiddels dat geduld niet alleen een schone zaak is, maar ook vaak een stuk beter beloond wordt. 
Met vriendelijke groet,

Jelle van der Pal

PS: Update naar aanleiding van @Ziggo via Twitter: Het is inderdaad juist wat ik hier stel, en u kunt altijd zelf uw pakket samenstellen met Giga en zonder TVMax.

https://escovan.net

Steun onze DierenBescherming Campagne!

Meer van dit?

Doneer speciaal voor dit stuk

Koop wat leuks voor jezelf of een ander bij Art by Daan Handgemaakte Sieraden

Categories: DocumentiaTags: ,

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.